Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.12.2019, sygn. 0112-KDIL3-3.4011.427.2019.1.AA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3-3.4011.427.2019.1.AA

Opodatkowania przez małżonków dochodów z tytułu udostępniania powierzchni reklamowej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 października 2019 r. (data wpływu 10 października 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przez małżonków dochodów z tytułu udostępniania powierzchni reklamowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 października 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej:

  • podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kwalifikacji do źródła przychodów wynagrodzenia z tytułu udostępniania, poza działalnością gospodarczą, powierzchni reklamowej,
  • podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania przez małżonków dochodów z tytułu udostępniania powierzchni reklamowej,
  • obowiązku założenia działalności gospodarczej z tytułu udostępniania powierzchni reklamowej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Podatnicy małżeństwo, osoby fizyczne, nie prowadzące działalności gospodarczej, chcieliby uzyskiwać dochody poprzez udostępnienie powierzchni reklamowej na własnej stronie internetowej (blog kulinarny), którą stworzyli i prowadzą z osobistej pasji. Podatnik rozważa oddanie do zarządzania całej dostępnej powierzchni tylko jednej firmie, tak aby w żaden sposób nie wiązać się z reklamodawcami, nie ponosić żadnej odpowiedzialności i nie musieć wykonywać żadnej dodatkowej działalności z tym związanej. Podatnik chciałby zdecydować się na najpopularniejszy program do tego celu, mianowicie na program () oferowany przez firmę A. A. to program polegający na udostępnieniu firmie A. (z siedzibą w I.) powierzchni reklamowej na własnej stronie internetowej, na powierzchni której firma A., całkowicie i niezależnie od właściciela strony, umieszcza reklamy według swojego uznania i preferencji i wypłaca comiesięczną, zmienną prowizję właścicielowi strony od dochodów, które firma A. otrzymała. Właściciel strony nie wykonuje żadnych dodatkowych czynności, aby uzyskiwać wypłacanie prowizji przez firmę A., a wszystkie niezbędne czynności technologiczne czy związane z poszukiwaniem reklam leżą całkowicie po stronie firmy A.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00