Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.12.2019, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.515.2019.1.AP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.515.2019.1.AP
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów diet z tytułu zagranicznych podróży służbowych
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 października 2019 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 15 października 2019 r. identyfikator poświadczenia przedłożenia ePUAP-) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów diet z tytułu zagranicznych podróży służbowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 października 2019 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, w ramach której świadczy głównie usługi informatyczne. Działalność gospodarcza jest zarejestrowana w Polsce, a usługi mogą być świadczone zarówno w Polsce, jak i za granicą (jest to uzależnione od charakteru projektu). Siedziba Wnioskodawcy znajduje się w .... Wnioskodawca podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Obecnie Wnioskodawca wykonuje swoje usługi w Singapurze, realizując tam projekt zlecony przez polskiego kontrahenta (dalej: Zleceniodawca), którego klientem jest podmiot z siedzibą w Singapurze. Zgodnie z ustaleniami ze Zleceniodawcą, okres realizacji tego zlecenia wynosi 7 miesięcy. Jednocześnie, w trakcie pobytu w Singapurze Wnioskodawca zawarł umowę o pracę z lokalnym podmiotem na czas określony (krótszy niż czas realizacji usług zleconych przez Zleceniodawcę i wynoszący 4 miesiące). Wnioskodawca fakturuje usługi świadczone na rzecz Zleceniodawcy fakturami VAT wystawianymi za okresy miesięczne. Kwota wynagrodzenia za dany miesiąc jest uzależniona od czasu poświęconego na realizację tych usług. W okresie po zawarciu umowy o pracę z lokalnym (singapurskim) pracodawcą czas ten uległ odpowiednio zmniejszeniu, w związku z czym kwota wynagrodzenia za usługi za miesiące, w których Wnioskodawca uzyskuje jednocześnie dochody ze świadczenia usług w ramach działalności gospodarczej (usług świadczonych na rzecz Zleceniobiorcy) oraz dochody ze stosunku pracy jest niższa niż kwota wynagrodzenia za miesiące, w których umowa o pracę jeszcze nie obowiązywała. Wnioskodawca opodatkowuje dochody z działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: ustawa o PDOF). Ponieważ w czasie pobytu w Singapurze Wnioskodawca pozostaje polskim rezydentem podatkowym, w rozliczeniu za 2019 r. składanym w Polsce zostaną uwzględnione zarówno dochody z działalności gospodarczej (w tym dochody z realizacji usług na rzecz Zleceniodawcy), jak i dochody z pracy świadczonej w Singapurze (z uwzględnieniem postanowień o unikaniu podwójnego opodatkowania, wynikających z umowy zawartej pomiędzy Polską a Singapurem), przy czym ze względu na wybrany sposób opodatkowania dochody z działalności gospodarczej zostaną ujęte w odrębnym zeznaniu. Wnioskodawca ujmuje w kosztach uzyskania przychodów z działalności gospodarczej kwoty równe dietom z tytułu podróży związanych z tą działalnością gospodarczą (do wysokości kwot diet przysługujących pracownikom na podstawie odrębnych przepisów).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right