Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2019, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.433.2019.2.AT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.433.2019.2.AT
w zakresie obowiązku poboru podatku u źródła w związku z nabyciem usług od organizatorów targów w Niemczech
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 16 września 2019 r. (data wpływu 19 września 2019 r.), uzupełnionym 21 listopada 2019 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku poboru podatku u źródła w związku z nabyciem usług od organizatorów targów w Niemczech jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 września 2019 r. do tutejszego organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku poboru podatku u źródła w związku z nabyciem usług od organizatorów targów w Niemczech. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 8 listopada 2019 r. Znak: 0111-KDIB2-1.4010.433.2019.1.AT wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 21 listopada 2019 r.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest spółką akcyjną (dalej również: Spółka), w ramach prowadzonej działalności gospodarczej uczestniczył w targach turystycznych, m.in. w miastach X i Y (Niemcy), zorganizowanych przez podatników zarejestrowanych w Niemczech.
Przedmiotem zlecenia między powyższymi podatnikami - firmami organizującymi targi a Wnioskodawcą jest opłata za przygotowanie i udostępnienie stoiska targowego w danych targach turystycznych.
Podmiot organizujący targi w mieście X wystawił rachunek za stoisko na targach turystycznych. Natomiast organizator targów w mieście Y wystawił rachunek za usługi składające się na udział Wnioskodawcy w targach turystycznych, tj. udostępnienie stojaka narożnego, opłata AUMA (opłata dla Niemieckiego Stowarzyszenia Przedsiębiorstw Targowych), powierzchnia wystawiennicza, marketing, udostępnienie pakietu stojaków, podłączenie prądu, zabudowa ścienna, udostępnienie pakietu wyposażenia, zamykanego kontenera, wieszaka na ubrania, krzesła, wieszaka barowego.