Interpretacja indywidualna z dnia 03.12.2019, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.604.2019.2.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.604.2019.2.AK
zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy przeniesienia prawa własności działek o numerach działka 1, działka 2, działka 3, działka 4, działka 5, działka 6, działka 7, działka 8, działka 9, działka 10, działka 11, z nakazu władzy publicznej w zamian za odszkodowanie
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 października 2019r. (data wpływu), uzupełnionym pismem z dnia 28 października 2018r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy przeniesienia prawa własności działek o numerach działka 1, działka 2, działka 3, działka 4, działka 5, działka 6, działka 7, działka 8, działka 9, działka 10, działka 11, z nakazu władzy publicznej w zamian za odszkodowanie jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 października 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy przeniesienia prawa własności działek o numerach działka 1, działka 2, działka 3, działka 4, działka 5, działka 6, działka 7, działka 8, działka 9, działka 10, działka 11, z nakazu władzy publicznej w zamian za odszkodowanie.
Przedmiotowy wniosek uzupełniono w dniu 28 października 2019r. o brakującą opłatę.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina (dalej: Wnioskodawca lub Gmina) jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług od 14 grudnia 1999r. Gmina wykonuje zadania nałożone na nią odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których została powołana. Większość z nich realizowana jest przez Gminę w ramach reżimu publicznoprawnego. Poza tym Gmina dokonuje wybranych czynności na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych i traktuje je jako podlegające ustawie o VAT.