Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.12.2019, sygn. 0115-KDWT.4011.15.2019.1.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDWT.4011.15.2019.1.AK

1. Czy środki pieniężne otrzymane w 2019 r. lub roku 2020 w wyniku realizacji prawomocnego wyroku Sądu Powszechnego, uznającego roszczenie z tytułu niedopłaconej kwoty dotacji oświatowej, należnej za 2011 r., należy traktować jako dochód? 2. W jakim okresie należy opodatkować te środki?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 15 listopada 2019 r. (data wpływu 19 listopada 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania środków pieniężnych otrzymanych na podstawie wyroku sądowego z tytułu zaniżenia dotacji dla przedszkola niepublicznego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 listopada 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania środków pieniężnych otrzymanych na podstawie wyroku sądowego z tytułu zaniżenia dotacji dla przedszkola niepublicznego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni prowadzi działalność oświatową w formie przedszkola niepublicznego i z tego powodu jest beneficjentem dotacji oświatowej, o której mowa w art. 90 ust. 1 ustawy o systemie oświaty, (aktualnie art. 17 ust. 3 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych) przekazywanej przez gminę miejską.

W roku 2007 oraz roku 2011 Gmina Miejska zaniżała kwotę dotacji oświatowej, o której mowa w art. 90 ust. 2b ustawy o systemie oświaty. Po uzyskaniu danych rachunkowych i wyliczeniu prawidłowej wysokości stawki dotacji zgodnej z ww. artykułem ustawy o systemie oświaty Wnioskodawczyni wystąpiła z pozwami o zapłatę należnej części świadczenia (wierzytelności) do sądu powszechnego obejmującej kwotę niedopłaty. W toku sprawy wskazała dodatkowo, że z powodu zaniżonej dotacji musiała w ww. latach ponieść dodatkowe koszty i wydatki sfinansowane ze środków prywatnych, których to kosztów nie poniosłaby w przypadku otrzymania wyższej prawidłowej dotacji, która pozwoliłaby je sfinansować. W odniesieniu do roku 2011 Gmina na mocy wyroku sądu okręgowego z maja 2019 r. została zobowiązana do wypłaty środków pieniężnych z tytułu równowartości zaniżonej dotacji z roku 2011 wraz z odsetkami i kosztami sądowymi. W odniesieniu do roku 2007 Gmina także na mocy wyroku z czerwca 2019 r. Gmina została zobowiązana do zapłaty środków. Z uwagi na apelacje Gminy wyrok sądu apelacyjnego zaplanowany jest na 3 grudnia 2019 r. Najprawdopodobniej utrzyma on w mocy wyrok I instancji. Po czym, w roku bieżącym 2019 lub w roku 2020 nastąpi wypłata środków na podstawie ww. prawomocnego wyroku. W odniesieniu do wyroku II instancji zapadnie zapewne w 2020 r. i wówczas nastąpi wypłata środków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00