Interpretacja indywidualna z dnia 03.12.2019, sygn. ILPB2/4510-1-55/16/19-S/KS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. ILPB2/4510-1-55/16/19-S/KS
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie uznania wydatków za wydatki inwestycyjne objęte pomocą publiczną w przypadku poniesienia wydatku oraz oddania środka trwałego do używania po objęciu terenu granicami SSE; w przypadku poniesienia wydatku po objęciu terenu granicami SSE, natomiast oddanie środka trwałego do używania przed jego objęciem; w przypadku poniesienia wydatku przed objęciem terenu granicami SSE, a oddanie środka trwałego do używania po jego objęciu oraz w przypadku poniesienia wydatku oraz oddanie środków trwałych do używania przed objęciem terenu granicami SSE.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) oraz art. 223 Ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej po ponownym rozpatrzeniu sprawy w związku z wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 10 maja 2019 r. sygn. akt II FSK 1726/17 (data zwrotu akt: 13 sierpnia 2019 r.) stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 3 sierpnia 2016 r. (data wpływu 4 sierpnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie w zakresie uznania wydatków za wydatki inwestycyjne objęte pomocą publiczną:
- w przypadku poniesienia wydatku oraz oddania środka trwałego do używania po objęciu terenu granicami SSE (pytanie nr 1) jest prawidłowe;
- w przypadku poniesienia wydatku po objęciu terenu granicami SSE, natomiast oddanie środka trwałego do używania przed jego objęciem (pytanie nr 2) jest prawidłowe;
- w przypadku poniesienia wydatku przed objęciem terenu granicami SSE, a oddanie środka trwałego do używania po jego objęciu (pytanie nr 3) jest nieprawidłowe;