Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.11.2019, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.521.2019.1.MR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.521.2019.1.MR

Refakturowanie kosztów związanych z opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi w ramach zawartego z Inwestorem porozumienia.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 września 2019 r. (data wpływu 26 września 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 16 października 2019 r. (data wpływu 21 października 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie refakturowania kosztów związanych z opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi w ramach zawartego z Inwestorem porozumienia jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie refakturowania kosztów związanych z opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi w ramach zawartego z Inwestorem porozumienia. Wniosek uzupełniono w dniu
21 października 2019 r. o własne stanowisko w zakresie pytania nr 2 wniosku oraz wskazanie prawidłowego adresu elektronicznego do doręczeń ePUAP.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Inwestor realizuje na terenie Gminy inwestycję celu publicznego. Gmina zawarła w tej sprawie z Inwestorem porozumienie, w którym zadeklarowała opracowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (mpzp). Inwestor zobowiązał się ponieść koszty związane z opracowaniem przez Gminę opracowania projektu mpzp. Gmina przy opracowaniu mpzp współpracowała z firmą X, za co otrzymała od niej fakturę VAT i zamierza obciążyć tymi kosztami Inwestora.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00