Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.11.2019, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.540.2019.2.KT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.540.2019.2.KT
w zakresie uznania świadczonych usług za międzynarodowy transport towarów opodatkowany stawką podatku VAT w wysokości 0%
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 11 września 2019 r. (data wpływu 17 września 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 8 listopada 2019 r. (data wpływu 14 listopada 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania świadczonych usług za międzynarodowy transport towarów opodatkowany stawką podatku VAT w wysokości 0% jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 września 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania świadczonych usług za międzynarodowy transport towarów opodatkowany stawką podatku VAT w wysokości 0%. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 8 listopada 2019 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą jako osoba fizyczna, jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, zarejestrowanym dla potrzeb realizacji transakcji wewnątrzwspólnotowych UE. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest transport samochodowy, krajowy i zagraniczny. Strategicznym klientem Zainteresowanego jest polski podmiot gospodarczy Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, będący czynnym podatnikiem podatku VAT, zarejestrowanym również dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych UE.
Wnioskodawca będzie świadczył usługi transportowe na rzecz krajowego odbiorcy usługi przewozu towarów w transporcie międzynarodowym z krajów trzecich na terytorium Unii Europejskiej. Towar jest sprowadzany z Chin, Korei i Wietnamu. Wysyłany jest na warunkach DAP, co oznacza, że wszystkie koszty transportu, w tym koszty, które powstaną w Polsce są pokrywane przez sprzedającego (stronę wysyłającą). Wnioskodawca dostarcza kontenery z terminala kolejowego (miasto 1, miasto 2, miasto 3) na odprawie tranzytowej (T1) do miejsca docelowego, gdzie dokonywana jest odprawa ostateczna. Po odprawie ostatecznej generowany jest dokument SAD (Jednolity dokument administracyjny). Odprawa celna dokonywana jest na terenie Polski, lub innego Państwa członkowskiego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right