Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2019, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.391.2019.1.AJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.391.2019.1.AJ
Obowiązek pobrania podatku w związku z wypłatą wynagrodzenia za oprogramowanie i dokumentację techniczną wraz z licencjami w ramach kontraktu na zakup tramwajów.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 oraz art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 11 września 2019 r. (data wpływu 13 września 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- obowiązku pobrania podatku w związku z wypłatą wynagrodzenia za Oprogramowanie Tramwaju (tj. w zakresie pytania oznaczonego nr 1) jest prawidłowe,
- obowiązku pobrania podatku w związku z wypłatą wynagrodzenia za Oprogramowanie SWO (tj. w zakresie pytania oznaczonego nr 3) jest prawidłowe,
- obowiązku pobrania podatku w związku z wypłatą wynagrodzenia za Dokumentację Techniczną (tj. w zakresie pytania oznaczonego nr 4) jest prawidłowe,
- obowiązku pobrania podatku w związku z wypłatą wynagrodzenia za Dokumentację Elementów do Symulatora wraz z licencjami (tj. w zakresie pytania oznaczonego nr 6) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku pobrania podatku w związku z wypłatą wynagrodzenia za Oprogramowanie Tramwaju, wynagrodzenia za Oprogramowanie SWO, wynagrodzenia za Dokumentację Techniczną oraz wynagrodzenia za Dokumentację Elementów do Symulatora wraz z licencjami.
We wniosku złożonym przez:
- Zainteresowanego będącego stroną postępowania:
A - Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania:
B sp. z o.o.
przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
A (A) posiada siedzibę oraz miejsce zarządu na terytorium Republiki Korei oraz jest (i będzie w czasie trwania Umowy) rezydentem podatkowym w Republice Korei. Na dzień złożenia wniosku, A nie jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (podatek VAT) w Polsce, niemniej A zamierza dokonać w najbliższych dniach zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku VAT.