Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.10.2019, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.504.2019.2.IR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.504.2019.2.IR

W zakresie zastosowania odwrotnego obciążenia do usług budowlanych wykonanych i udokumentowanych fakturami wystawionymi na rzecz Lidera Konsorcjum

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 sierpnia 2019 r. (daty wpływu 28 sierpnia 2019 r.), uzupełnionym pismami z dnia 3 października 2019 r. (data wpływu 8 października 2019 r.) oraz z dnia 18 października 2019 r. (data wpływu 23 października 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania odwrotnego obciążenia do usług budowlanych wykonanych i udokumentowanych fakturami wystawionymi na rzecz Lidera Konsorcjum jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 sierpnia 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania odwrotnego obciążenia do usług budowlanych wykonanych i udokumentowanych fakturami wystawionymi na rzecz Lidera Konsorcjum.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismami z dnia 3 października 2019 r. oraz z dnia 18 października 2019 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy oraz własnego stanowiska.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest wykonywanie robót budowlano- montażowych. W 2004 roku Spółka w ramach umowy konsorcjum zawarła umowę o wykonanie robót budowlanych na rzecz Inwestora - Szpitala, na mocy której każdy z Konsorcjantów solidarnie ponosił odpowiedzialność wobec Inwestora. W umowie konsorcjum Spółka (Wnioskodawca) występowała jako Partner Konsorcjum. Celem określenia szczegółowych warunków współpracy pomiędzy Liderem a Partnerem Konsorcjum, strony zawarły umowę konsorcjum wraz z Porozumieniem Wykonawczym. Porozumienie Wykonawcze zawierało postanowienia, że jeden z Konsorcjantów - Lider Konsorcjum reprezentuje całe Konsorcjum przed Inwestorem oraz wystawia faktury na Inwestora za całość prac zrealizowanych przez Lidera i Partnera. Wynagrodzenie z tytułu wystawionych faktur na Inwestora wypłacane było na wyodrębniony przez Lidera celowy rachunek bankowy, a następnie przekazywane do Partnera Konsorcjum. Porozumienie Wykonawcze przewidywało, że zakres robót realizowany będzie wspólnie przez członków konsorcjum i ustalało podział zadań do wykonania. Zgodnie z zapisami porozumienia faktury za wykonane przez Partnera prace wystawiane były na Lidera na podstawie protokołów odbioru wykonanych robót. Zawarte na podstawie umowy Porozumienie Wykonawcze zawierało zapisy zobowiązujące Lidera i Partnera konsorcjum do współpracy i utrzymania stałego kontaktu podczas realizacji inwestycji oraz w okresie rękojmi i gwarancji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00