Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.10.2019, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.326.2019.4.ISL, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.326.2019.4.ISL

Opodatkowanie emerytury otrzymywanej ze Szwecji.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 9 lipca 2019 r. (data wpływu 10 lipca 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 września 2019 r. (data wpływu 20 września 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania emerytury otrzymywanej ze Szwecji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 12 września 2019 r., Nr 0113-KDIPT2-1.4011.326.2019.3.ISL, na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 i § 2 w związku z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawczynię do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 12 września 2019 r. (data doręczenia 17 września 2019 r.). Wnioskodawczyni uzupełniła powyższy wniosek pismem z dnia 18 września 2019 r. (data wpływu 20 września 2019 r.), nadanym za pośrednictwem operatora pocztowego w dniu 18 września 2019 r.

We wniosku i jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawczyni otrzymuje emeryturę zagraniczną ze Szwecji. Podatek dochodowy jest pobierany w Szwecji, więc Wnioskodawczyni otrzymuje emeryturę już po pobranym podatku. Pośrednikiem w wypłacie emerytury w Polsce jest Bank (). Bank ten pobierał i odprowadzał zaliczki na podatek dochodowy od emerytury, która została opodatkowana w Szwecji. Dopiero w sierpniu 2018 r. Wnioskodawczyni zorientowała się, że w Polsce są pobierane zaliczki na podatek dochodowy. Po interwencji w Banku zaprzestano pobierać podatek. Za 2017 r. Wnioskodawczyni dostała z Banku PIT-11 i na tej podstawie rozliczyła emeryturę zagraniczną, na formularzu PIT-37 za ten rok. W kwietniu 2019 r. Wnioskodawczyni złożyła korektę zeznania za 2017 r., na formularzu PIT-36 i PIT/ZG, rozliczając emeryturę metodą wyłączenia z progresją, która to zdaniem Wnioskodawczyni ma wpływ na podatek od dochodów podlegających opodatkowaniu w Polsce. Wnioskodawczyni złożyła korektę, ponieważ w 2019 r. zorientowała się, że Bank za 2017 r. również nie powinien pobierać zaliczek na podatek dochodowy. Urząd Skarbowy przyjął korektę za 2017 r., lecz w czerwcu 2019 r. wstrzymał wypłatę zwrotu podatku z tej korekty, ponieważ Wnioskodawczyni ma udowodnić, na jakiej podstawie należy Jej się zwrot podatku pobranego w 2017 r. Na podstawie pisma z Urzędu Skarbowego z dnia 2 lipca 2019 r., Wnioskodawczyni została poinformowana o uprawnieniu do złożenia zapytania do Krajowej Informacji Skarbowej w sprawie podwójnego opodatkowania emerytury zagranicznej ze Szwecji. W załączeniu do wniosku Wnioskodawczyni przesłała pisma wysłane i otrzymane w tej sprawie (korespondencję z Urzędem Skarbowym).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00