Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.10.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.291.2019.1.WR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.291.2019.1.WR

Brak prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 lipca 2019 r. (data wpływu 2 sierpnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz uzyskania zwrotu w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 sierpnia 2019 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz uzyskania zwrotu w związku z realizacją projektu pn. .

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Gmina jako beneficjent umowy o przyznanie pomocy z dnia 23 października 2018 r. zawartej pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa, a Gminą otrzymała dofinansowanie do projektu pn. w wysokości 83 946 zł co stanowi 63,63% planowanych kosztów kwalifikowanych operacji. Operacja została zrealizowana w ramach poddziałania [].

Wniosek o płatność zostanie złożony do Urzędu Marszałkowskiego Województwa w terminie do [] 2019 r.

W ramach wniosku o dofinansowanie Gmina kwalifikuje podatek VAT do kosztów kwalifikowanych, z uwagi na brak możliwości odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących zakupione towary i usługi wykorzystane do przedmiotowej inwestycji.

Inwestycja w zakresie przebudowy placu zabaw jest dokonywana w ramach realizacji zadań własnych Gminy, do których zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, należy w szczególności zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, plac zabaw będzie miejscem ogólnodostępnym. Majątek powstały w wyniku realizacji Inwestycji będzie służył zaspokojeniu zbiorowych potrzeb wspólnoty, w szczególności nie będzie on wykorzystywany przez Gminę do prowadzenia działalności opodatkowanej podatkiem VAT. Gmina nie będzie pobierała od nikogo żadnych opłat z tytułu korzystania z placu zabaw.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00