Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.09.2019, sygn. 0115-KDIT3.4011.276.2019.1.DP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.276.2019.1.DP
Czy Wnioskodawca prowadzący działalność gospodarczą w formie kancelarii radcy prawnego, jako podatnik podatku dochodowego od osób fizycznych, może zaliczyć wydatki poniesione w związku z uczęszczaniem na treningi tenisa ziemnego, podczas których będzie informował o usługach swojej kancelarii m.in. poprzez używanie ubioru oznaczonego logotypem kancelarii i poprzez przekazywanie wizytówek w celu pozyskania nowych klientów do kosztów uzyskania przychodów?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 lipca 2019 r. (data wpływu 9 lipca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca (osoba fizyczna, radca prawny) prowadzi działalność gospodarczą w formie kancelarii radcy prawnego, polegającą na świadczeniu usług polegających na odpłatnej pomocy prawnej, sporządzaniu pism procesowych, opinii prawnych oraz usług w zakresie reprezentacji interesów klientów przed sądami i organami. Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych.
Wnioskodawca świadczy usługi na podstawie zleceń udzielanych mu indywidualnie przez klientów. Ze względu na ograniczenie możliwości reklamy ujęte w przepisach obowiązującego wszystkich radców prawnych Kodeksu Etyki Radcy Prawnego (art. 31-35 Kodeksu Etyki Radcy Prawnego - Załącznik do uchwały Nr 3/2014 Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Radców Prawnych z dnia 22 listopada 2014 r.), pozyskiwanie nowych klientów i źródeł przychodów w przypadku radców prawnych jest znacznie utrudnione w porównaniu z innymi usługodawcami, posiadającymi nieograniczone możliwości marketingowe. W związku z tym Wnioskodawca poszukuje innych możliwości reklamy oraz sposobów na dotarcie do klientów i na pozyskiwanie klientów, a co za tym idzie również przychodów. Dobierając sposób promocji Wnioskodawca uwzględnia nakazy i zakazy wynikające z obowiązującego Wnioskodawcę Kodeksu Etyki Radcy Prawnego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right