Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.08.2019, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.334.2019.2.IK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.334.2019.2.IK
prawo do zastosowania na wystawianej fakturze dokumentującej refakturowane usługi stawki VAT w wysokości 8% oraz prawa do zastosowania na wystawianej fakturze stawki VAT w wysokości 8% w sytuacji, gdy Wnioskodawca dolicza marżę/prowizję do refakturowanych usług.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 23 maja 2019 r. (data wpływu 28 maja 2019 r.), uzupełnionym pismem z 25 lipca 2019 r. (data wpływu 31 lipca 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:
- prawidłowe zakresie prawa do zastosowania na wystawianej fakturze dokumentującej refakturowane usługi stawki VAT w wysokości 8%,
- prawidłowe zakresie prawa do zastosowania na wystawianej fakturze stawki VAT w wysokości 8% w sytuacji, gdy Wnioskodawca dolicza marżę/prowizję do refakturowanych usług.
UZASADNIENIE
W dniu 28 maja 2019 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania na wystawianej fakturze dokumentującej refakturowane usługi stawki VAT w wysokości 8% oraz prawa do zastosowania na wystawianej fakturze stawki VAT w wysokości 8% w sytuacji, gdy Wnioskodawca dolicza marżę/prowizję do refakturowanych usług.
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 25 lipca 2019 r. (data wpływu 31 lipca 2019 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 19 lipca 2019 r. znak: 0111-KDIB3-1.4012.334.2019.1.IK.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
E. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej jako: Wnioskodawca lub Spółka) jest osobą prawną z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wchodzi w skład EP, grupy firm zajmujących się m.in. transportem, przetwarzaniem, zbieraniem, odzyskiem oraz transgranicznym przemieszczaniem surowców wtórnych i innych odpadów komunalnych, przemysłowych i niebezpiecznych. Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest odzysk surowców z materiałów segregowanych, sprzedaż hurtowa odpadów złomu i zbieranie odpadów innych niż niebezpieczne i niebezpiecznych. Spółka koncentruje swoje zasadnicze działania w Polsce głównie w sektorze obrotu odpadami. Spółka z założenia nie realizuje swoich projektów w oparciu o bezpośrednią działalność produkcyjną, lecz w sferze operacji przygotowawczych i organizacyjnych. Spółka nie uzyskała pozwoleń i decyzji, ani też nie prowadzi instalacji do przetwarzania odpadów. Wnioskodawca podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych. Rok podatkowy Spółki jest tożsamy z rokiem kalendarzowym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right