Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.08.2019, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.314.2019.2.AKR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.314.2019.2.AKR
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy oraz braku obowiązku dokonania korekty podatku związanego z projektem.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 czerwca 2019 r. (data wpływu 10 czerwca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy jest prawidłowe,
- braku obowiązku dokonania korekty podatku związanego z projektem jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 czerwca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy oraz braku obowiązku dokonania korekty podatku związanego z projektem.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jest jednostką samorządu terytorialnego działającą w oparciu o ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 506). Posiada osobowość prawną i wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, składającym do urzędu skarbowego miesięczne deklaracje VAT-7. Gmina wykonuje zadania nałożone na nią odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których została powołana. Większość tych zadań jest wykonywana przez Gminę w ramach systemu publicznoprawnego. Zadania o takim charakterze, uznawane są przez Gminę jako niepodlegające regulacjom VAT z tytułu których Gmina nie uzyskuje żadnych wpływów (np. związane z budową ogólnodostępnej, darmowej infrastruktury, jak chodniki, drogi gminne). Natomiast wybrane działania przeprowadzane są przez Gminę na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych i traktuje się jako podlegające regulacjom VAT. W ramach tych czynności Gmina dokonuje zarówno transakcji opodatkowanych VAT, według odpowiednich stawek (np. dostawa wody z wodociągów, odbiór ścieków komunalnych, wynajem lokali użytkowych), jak również podlegających opodatkowaniu VAT, lecz zwolnionych z podatku (np. dzierżawa gruntów na cele rolnicze). Wyżej wymienione czynności wykonują pracownicy ulokowani w budynku Urzędu Gminy, którzy zajmują się czynnościami zarówno opodatkowanymi, zwolnionymi, jak i niepodlegającymi opodatkowaniu VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right