Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.07.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.194.2019.1.WR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.194.2019.1.WR

Sposób rozliczania i dokumentowania rabatów udzielanych Partnerom oraz prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu rabatów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 27 maja 2019 r. (data wpływu 30 maja 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie sposobu rozliczania i dokumentowania rabatów udzielanych Partnerom oraz prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu rabatów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 maja 2019 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie sposobu rozliczania i dokumentowania rabatów udzielanych Partnerom oraz prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu rabatów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest podatnikiem VAT w rozumieniu przepisów ustawy o VAT, zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny.

Podstawowym obszarem działalności gospodarczej Wnioskodawcy jest dystrybucja armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej oraz wyposażenia sanitarnego (dalej łącznie: Produkty). Spółka obsługuje rynek krajowy i zagraniczny.

Wnioskodawca prowadzi dystrybucję swoich Produktów na rynku krajowym za pośrednictwem dwóch kanałów - tradycyjnego obejmującego głównie hurtownie oraz nowoczesnego obejmującego sieci specjalistycznych sklepów wielkopowierzchniowych.

Tradycyjny kanał dystrybucji, obecnie najbardziej rozpowszechniony w Polsce, opiera się na współpracy z punktami sprzedaży hurtowej, sieciami hurtowni, grupami zakupowymi oraz hurtowniami na terenie całego kraju (dalej: Odbiorcy). Najwięksi Odbiorcy hurtowi stanowią w tym modelu źródło zaopatrzenia dla mniejszych hurtowni, instalatorów oraz sklepów detalicznych (dalej: Partnerzy). W praktyce mogą występować sytuacje, w których w łańcuchu dystrybucji danych Produktów do Partnerów uczestniczy kilka podmiotów, np. większy odbiorca hurtowy zaopatrza mniejszą hurtownię, która dostarcza Produkty do Partnerów (sklepów detalicznych).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00