Interpretacja indywidualna z dnia 30.07.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.194.2019.1.WR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.194.2019.1.WR
Sposób rozliczania i dokumentowania rabatów udzielanych Partnerom oraz prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu rabatów.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 27 maja 2019 r. (data wpływu 30 maja 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie sposobu rozliczania i dokumentowania rabatów udzielanych Partnerom oraz prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu rabatów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 maja 2019 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie sposobu rozliczania i dokumentowania rabatów udzielanych Partnerom oraz prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu rabatów.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest podatnikiem VAT w rozumieniu przepisów ustawy o VAT, zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny.
Podstawowym obszarem działalności gospodarczej Wnioskodawcy jest dystrybucja armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej oraz wyposażenia sanitarnego (dalej łącznie: Produkty). Spółka obsługuje rynek krajowy i zagraniczny.
Wnioskodawca prowadzi dystrybucję swoich Produktów na rynku krajowym za pośrednictwem dwóch kanałów - tradycyjnego obejmującego głównie hurtownie oraz nowoczesnego obejmującego sieci specjalistycznych sklepów wielkopowierzchniowych.
Tradycyjny kanał dystrybucji, obecnie najbardziej rozpowszechniony w Polsce, opiera się na współpracy z punktami sprzedaży hurtowej, sieciami hurtowni, grupami zakupowymi oraz hurtowniami na terenie całego kraju (dalej: Odbiorcy). Najwięksi Odbiorcy hurtowi stanowią w tym modelu źródło zaopatrzenia dla mniejszych hurtowni, instalatorów oraz sklepów detalicznych (dalej: Partnerzy). W praktyce mogą występować sytuacje, w których w łańcuchu dystrybucji danych Produktów do Partnerów uczestniczy kilka podmiotów, np. większy odbiorca hurtowy zaopatrza mniejszą hurtownię, która dostarcza Produkty do Partnerów (sklepów detalicznych).