Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 31.07.2019, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.323.2019.1.BJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.323.2019.1.BJ

w zakresie ustalenia, czy ograniczenie wynikające z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT znajdzie zastosowanie w odniesieniu do Opłat na nabycie Usług finansowych

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 24 maja 2019 r. (data wpływu 4 czerwca 2019 r.), uzupełnionym 17 lipca 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy ograniczenie wynikające z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT znajdzie zastosowanie w odniesieniu do Opłat na nabycie Usług finansowych:

  • w części dotyczącej udzielania bieżącego wsparcia w księgowości, podejmowania działań podatkowych i celnych, w tym ustalenia cen transferowych, codziennego zarządzania sprawami podatkowymi, doradztwa podatkowego w przypadku nabycia lub restrukturyzacji, wsparcia w razie kontroli podatkowych i podatkowych sporów sądowych jest prawidłowe,
  • w pozostałej części jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 czerwca 2019 r. do tutejszego organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy ograniczenie wynikające z art. 15e ust. 1 ustawy o CIT znajdzie zastosowanie w odniesieniu do Opłat na nabycie Usług finansowych.

Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 1 lipca 2019 r. Znak: 0111-KDIB2-1.4010.252.2019.1.BJ wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 17 lipca 2019 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

S.A. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest polskim rezydentem podatkowym i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest produkcja opon (...).

G.2. Zarządzanie eksploatacją oprogramowania przez spółki np. poprzez codzienne wsparcie, ewolucję oprogramowania: W ocenie Wnioskodawcy, usługi te można potencjalnie i racjonalnie, w przeważającym stopniu, zakwalifikować jako: G.3. Udzielanie bieżącego wsparcia we wdrożeniu nowych projektów IT: W ocenie Wnioskodawcy, usługi te można potencjalnie i racjonalnie, w przeważającym stopniu, zakwalifikować jako: G.4. Działania na celu stałego dostosowywania SI/IT do celów biznesowych oraz upewniania się, że potencjalne synergie zostaną wykryte i zoptymalizowane: W ocenie Wnioskodawcy, usługi te można potencjalnie i racjonalnie, w przeważającym stopniu, zakwalifikować jako: G.5. Świadczenie bieżącej obsługi i konserwacja serwerów wykorzystywanych przez Spółki: W ocenie Wnioskodawcy, usługi te można potencjalnie i racjonalnie, w przeważającym stopniu, zakwalifikować jako: G.6. Wskazanie lepszych sposobów na nabywanie (oprogramowania, systemów informatycznych): W ocenie Wnioskodawcy, usługi te można potencjalnie i racjonalnie, w przeważającym stopniu, zakwalifikować jako:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00