Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.07.2019, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.302.2019.2.EB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.302.2019.2.EB

Zwolnienie od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, zbycia budynków magazynowych wraz z gruntem.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 kwietnia 2019 r. (data wpływu 10 maja 2019 r.), uzupełniony dnia 25 czerwca 2019 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku zbycia nieruchomości zabudowanej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 25 czerwca 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku zbycia nieruchomości zabudowanej.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Powiat jest właścicielem następujących działek, położonych w obrębie , znajdujących się na terenie kompleksu Powiatowego Zespołu Szpitali.

  • działka nr 18/5 zabudowana dwoma starymi budynkami magazynowymi, które w okresie ostatnich 9 latach nie były modernizowane,
  • działka nr 18/13 działka niezabudowana.

Powiat rozważa zbycie ww. działek w drodze przetargowej. Działka nr 18/5, obręb , była uprzednio wielokrotnie przedmiotem przetargów, jednak ze względu na fakt, że przez jej środek przebiega sieć ciepłownicza, która w znaczny sposób ogranicza możliwości inwestycyjne na tym terenie, nie udało się znaleźć nabywcy działki. Ze względu na większe możliwości zagospodarowania terenu planuje się połączenie ww. działek. Dodatkowo Powiat podał we wniosku, że nie poniósł i nie planuje ponieść, wydatków na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, budynków magazynowych położonych w granicy działki nr 18/5, w wysokości przekraczającej 30% ich wartości początkowej. W uzupełnieniu wniosku Powiat poinformował, że budynki magazynowe położone w granicach działki nr 18/5, wskazane uprzednio we wniosku, o numerach ewidencyjnych nr 15/5 i 15/6 stanowią budynki w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1997 r. prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 ze zm.). Powiat wskazał, że budynki wraz z gruntem, stały się mieniem Powiatu z mocy prawa na podstawie decyzji Wojewody z dnia 30 listopada 1999 r. Powiat nabył przedmiotową nieruchomość zabudowaną m.in. budynkami nr 15/6 i 15/5 nieodpłatnie na podstawie ww. decyzji Wojewody. Ponadto zarówno Powiat, jak i Powiatowy Zespół Szpitali, nie inwestował w naprawy i remonty tych budynków. Zgodnie z informacjami zawartymi w ewidencji gruntów i budynków zakończenie budowy dla budynków nr 15/5 i nr 15/6 datowany jest na 1971 r. Budynki oznaczone ewidencyjnie numerami 15/5 i 15/6 zostały przekazane w drodze użyczenia na podstawie umowy z dnia 16 marca 2001 r. na rzecz Szpitala. Powiat oraz Szpital (od dnia 16 marca 2001 r.) nie wynajmowali i nie wydzierżawiali przedmiotowych budynków. Powiat planuje sprzedaż działki nr 18/5 wraz z istniejącymi budynkami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00