Interpretacja indywidualna z dnia 04.07.2019, sygn. 0112-KDIL4.4012.228.2019.1.HW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL4.4012.228.2019.1.HW
Ustalenie czy w przypadku uszkodzenia przez klienta samochodu podlegają opodatkowaniu oraz sposobu dokumentowania opłat.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 maja 2019 r. (data wpływu 14 maja 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy opłaty pobierane przez Spółkę w przypadku uszkodzenia przez klienta samochodu podlegają opodatkowaniu oraz sposobu dokumentowania ww. opłat jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy opłaty pobierane przez Spółkę w przypadku uszkodzenia przez klienta samochodu podlegają opodatkowaniu oraz sposobu dokumentowania ww. opłat.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca ( dalej: Spółka) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT). Przedmiotem działania Spółki jest w głównej mierze sprzedaż samochodów oraz ich naprawa. W ramach naprawy samochodów spółka wykonuje naprawy serwisowe, w tym gwarancyjne, oraz powypadkowe naprawy blacharsko-lakiernicze.
W związku z powyższymi naprawami Spółka udostępnia klientom samochody zastępcze. W przypadku wykonywania usług serwisowych samochody są udostępniane w ramach nieodpłatnego użyczenia. W przypadku natomiast napraw blacharsko-lakierniczych samochody są udostępniane w ramach odpłatnego najmu. W zależności od rodzaju szkody komunikacyjnej oraz rodzaju polisy, na podstawie której jest likwidowana szkoda, koszty najmu samochodu zastępczego pokrywa albo ubezpieczyciel, albo klient Spółki.