Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.06.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.138.2019.1.JS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.138.2019.1.JS
odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r., poz. 900), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 17 kwietnia 2019 r. (data wpływu 24 kwietnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie możliwości odliczenia całego podatku VAT od wydatków na projekt pn. realizowany w Publicznej Szkole Podstawowej () jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 kwietnia 2019 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie możliwości odliczenia całego podatku VAT od wydatków na projekt pn. realizowany w Publicznej Szkole Podstawowej ().
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca Gmina Miasto A. jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Posiada osobowość prawną oraz zdolność do czynności prawnych. Zadaniem własnym Gminy Miasta A., jako jednostki samorządu terytorialnego jest zadanie z zakresu edukacji publicznej na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Gmina Miasto A. jako organ prowadzący wystąpi w 2019 r. do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej () z wnioskiem o dofinasowanie zadania w formie dotacji z Programu () w szkołach i przedszkolach na rok szkolny 2019/2020 na projekt pn. realizowany w Publicznej Szkole Podstawowej ().
W ten sposób Gmina realizuje zadania z zakresu edukacji publicznej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz prowadzi działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów art. 15 ust. 2 ustawy o VAT. Celem projektu jest szerzenie działań proekologicznych dla dzieci i w zakresie zrównoważonego korzystania z zasobów naturalnych, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki ochrony wód i gospodarki wodnej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right