Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.05.2019, sygn. IBPB-1-2/4510-537/15-1/MM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. IBPB-1-2/4510-537/15-1/MM
w zakresie: Sposób ustalenia kosztów uzyskania przychodu ze sprzedaży przez spółkę komandytową, której Wnioskodawca jest wspólnikiem, części nieruchomości gruntowej będącej przedmiotem wkładu niepieniężnego
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 900) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1948 z późn. zm.), po ponownym rozpatrzeniu, w związku z wyrokami:
- Naczelnego Sądu Administracyjnego z 25 września 2018 r. sygn. akt II FSK 2618/16 oraz
- Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z 17 maja 2016 r. sygn. akt I SA/Łd 246/16
wniosku z 4 września 2015 r. (data wpływu do organu 15 września 2015 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione w ww. wniosku o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu ustalenia kosztów uzyskania przychodu ze sprzedaży przez spółkę komandytową, której Wnioskodawca jest wspólnikiem, części nieruchomości gruntowej będącej przedmiotem wkładu niepieniężnego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
Dotychczasowy przebieg postępowania
W dniu 15 września 2015 r. wpłynął do organu wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu ustalenia kosztów uzyskania przychodu ze sprzedaży przez spółkę komandytową, której Wnioskodawca jest wspólnikiem, części nieruchomości gruntowej będącej przedmiotem wkładu niepieniężnego.
W dniu 16 listopada 2015 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, wydał interpretację indywidualną przepisów prawa podatkowego Znak: IBPB-1-2/4510-537/15/MM. Pismem z 4 grudnia 2015 r. (data wpływu do organu 9 grudnia 2015 r.) wniesiono wezwanie do usunięcia naruszenia prawa. Pismem z 8 stycznia 2016 r. Znak: IBPB-1-2/4510-1-91/15/MM Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, udzielił odpowiedzi na ww. wezwanie stwierdzając brak podstaw do zmiany ww. interpretacji. Pismem z 3 lutego 2016 r. (data wpływu do organu 9 lutego 2016 r.) wniesiono skargę na ww. interpretację indywidualną. Pismem z 8 marca 2016 r. Znak: IBPB-1-2/46-7/16/MM Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, udzielił odpowiedzi na skargę przesyłając ją, wraz z aktami sprawy do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi. W wyniku rozpatrzenia skargi Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi wyrokiem z 17 maja 2016 r. sygn. akt I SA/Łd 246/16 uchylił zaskarżoną interpretację. Od powyższego wyroku Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, wniósł skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego. W wyniku jej rozpatrzenia Naczelny Sąd Administracyjny wyrokiem z 25 września 2018 r. sygn. akt II FSK 2618/16 skargę oddalił. Prawomocny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z 17 maja 2016 r. sygn. akt I SA/Łd 246/16 wraz z aktami sprawy wpłynął do Organu 25 lutego 2019 r.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right