Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.04.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.27.2019.2.MK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.27.2019.2.MK

Sposób dokumentowania przemieszczenia i dostarczenia paliwa żeglugowego w ramach zwolnienia z akcyzy

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 22 stycznia 2019 r. (data wpływu 30 stycznia 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie sposobu dokumentowania przemieszczenia i dostarczania paliwa żeglugowego w ramach zwolnienia z akcyzy -jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 stycznia 2019 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie sposobu dokumentowania przemieszczenia i dostarczania paliwa żeglugowego w ramach zwolnienia z akcyzy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest dostawcą paliw żeglugowych dla statków morskich w polskich portach. Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego, posiada status podmiotu pośredniczącego, zarejestrowanego odbiorcy oraz podmiotu zużywającego i wykonuje wszystkie dostawy paliw w procedurze zwolnienia akcyzowego. Spółka nie prowadzi obecnie składu podatkowego. [].

Wnioskodawca sprzedaje i dostarcza oleje napędowe do celów żeglugi (CN 2710 19 43-47) oraz ciężkie oleje opałowe przeznaczonych na cele żeglugowe (CN 2710 l9 62-68). Oleje opałowe, które Wnioskodawca nabywa od krajowego producenta przed ich dostarczeniem na statki żeglugi morskiej często wymagają dostosowania do obowiązujących na rynku morskim norm jakościowych. W tym celu Wnioskodawca dokonuje na własnych statkach-tankowcach (tzw. bunkierkach) mieszania olejów ciężkich z olejami napędowymi o zawartości siarki 0,1% (MGO), które nabywane są przez Wnioskodawcę z zagranicy - zarówno z Unii Europejskiej w ramach swojej działalności jako zarejestrowany odbiorca, jak również z importu działając jako podmiot pośredniczący.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00