Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 29.04.2019, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.129.2019.1.GG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.129.2019.1.GG

w zakresie obowiązków płatnika w związku z udziałem przedstawicieli kontrahentów w konferencji i spotkaniu biznesowym.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 lutego 2019 r. (data wpływu 21 lutego 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika z tytułu opodatkowania nieodpłatnych świadczeń z tytułu:

  • udziału kontrahentów w konferencji organizowanej przez Spółkę (pytanie nr 1) jest prawidłowe,
  • udziału kontrahentów w konferencji organizowanej przez podmiot zewnętrzny (pytanie nr 2) jest prawidłowe,
  • zapewnienia noclegu przedstawicielom kontrahenta po spotkaniu biznesowym (pytanie nr 3) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 lutego 2019 r. do tutejszego Organu wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Firma D spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej jako Spółka) prowadzi działalność w zakresie produkcji pasz zwierzęcych. Spółka jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, rozliczającym się na podstawie prowadzonych ksiąg handlowych. W celu poprawy konkurencyjności na rynku oferowanych produktów Spółka podejmuje różnego typu działania o charakterze marketingowym, których celem jest zintensyfikowanie sprzedaży wyrobów własnych na rynku krajowym i zagranicznym. Z uwagi na powyższe, może wystąpić kilka przypadków opisanych poniżej.

Przypadek A.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka organizuje konferencje o charakterze szkoleniowym. W konferencjach biorą udział zarówno pracownicy Spółki, jak i przedstawiciele kontrahentów Spółki, głównie odbiorców produktów oferowanych przez Spółkę. Zazwyczaj takimi przedstawicielami są wybrani pracownicy kontrahenta. Celem organizacji konferencji jest zapoznanie obecnych, jak i przyszłych kontrahentów z gamą produktów oferowanych przez Spółkę. Dodatkowo dzięki organizacjom tego typu konferencji Spółka ma możliwość budowania i podtrzymywania relacji z kontrahentami. Koszty organizacji konferencji oraz uczestnictwa w niej przedstawicieli kontrahentów spoczywają na Spółce.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00