Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.04.2019, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.167.2019.1.MT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.167.2019.1.MT
W przedmiotowej sprawie zastosowanie znajdą szczególne zasady ustalania dochodu określone w art. 24 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy. Tym samym, dochód ustala się pomniejszając przychód z odpłatnego zbycia wartości niematerialnej i prawnej w postaci prawa ochronnego do znaku towarowego o wydatki na jego nabycie stanowiące wartość początkową. Tak obliczoną różnicę należy powiększyć o sumę dokonanych odpisów amortyzacyjnych, które nie zostały zaliczone wcześniej do kosztów uzyskania przychodów.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 lutego 2019 r. (data wpływu 1 marca 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia dochodu ze zbycia środka trwałego w postaci prawa ochronnego do znaku towarowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 marca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia dochodu ze zbycia środka trwałego w postaci prawa ochronnego do znaku towarowego.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.
Wnioskodawca jest wiceprezesem w spółce z o.o., która jest komplementariuszem w spółce T. spółka z o.o. spółka komandytowa i jest jednym ze wspólników spółki z o.o. spółki komandytowej. Spółka jest firmą handlową istniejącą na rynku od 1991 r. Obecnie dzięki wypracowanej pozycji szczyci się uznaniem i zaufaniem największych producentów na świecie. W ten sposób na przestrzeni lat stała się wyłącznym dystrybutorem w Polsce takich marek jak m. in. X , która obecnie jest jedną z najpopularniejszych marek sportowych na świecie. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT od wielu lat. Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym. Wprowadził On na rynek polski tę markę (X), zbudował jej popularność i wypracował duży popyt na wyroby tej marki w kraju. Stworzył również własną markę - sieć sklepów oferujących m in. obuwie znanych marek. Będąc jedynym dystrybutorem marki X, Wnioskodawca również w galeriach stworzył kilkadziesiąt stoisk wyłącznie z produktami tej marki - sklepy firmowe. Obecnie marka X widząc wyniki i ogromny wzrost zainteresowania jej produktami zmienia swoją politykę dystrybucji i chce przejąć od Wnioskodawcy całość wypracowanej strategii dotyczącej dystrybucji swojej marki. X obecnie w całej Europie (nie tylko w Polsce) chce zająć się osobiście sprzedażą, a nie poprzez dystrybutorów którzy dotychczas zajmowali się tym. Wnioskodawca przez lata wyłącznej dystrybucji marki na Polskę wypracował strategię sprzedaży, rozreklamował markę w Polsce, stworzył firmowe sklepy, stworzył sieć dystrybucji w innych niż firmowe sklepach, szkolił pracowników odnośnie tej marki, itp. Będąc wyłącznym dystrybutorem marki stworzył ją w Polsce od zera do powszechnie rozpoznawalnej i cenionej marki z dużym popytem i potencjałem. W ramach struktury Wnioskodawca ma wyodrębnioną wewnętrznie strukturę dotyczącą m.in. marki X Jest to m in. działalność związana z dystrybucją produktów, ich marketingiem oraz posprzedażową obsługą produktów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right