Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 04.04.2019, sygn. 0114-KDIP4.4012.108.2019.1.KM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.108.2019.1.KM

Opodatkowanie aporty finansowego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn.zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 lutego 2019 r. (data wpływu 20 lutego 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania aportu finansowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 lutego 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania aportu finansowego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług i posiada osobowość prawną.

Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego realizując zadania nałożone na nią odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których została powołana nie jest uznawana za podatnika - zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych, które podlegają regulacjom podatku VAT. W ramach czynności wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych Gmina dokonuje między innymi:

  1. czynności opodatkowane VAT według odpowiednich stawek, jak najem lokali użytkowych, dzierżawa gruntów, sprzedaż działek,
  2. czynności zwolnionych z VAT, jak wynajem lokali mieszkaniowych, dzierżawa gruntów rolnych.

Gmina zamierza wnieść do Zakładu Usług Komunalnych Sp. z o.o. której posiada 100% udziałów aport finansowy (pieniężny) z przeznaczeniem na podwyższenie kapitału zakładowego.

W związku z planowanym aportem Gmina chciałaby uzyskać potwierdzenie co do zasady prawidłowości opodatkowania podatkiem VAT czynności wniesienia aportem wkładu pieniężnego do Zakładu Usług Komunalnych Sp. z o.o. w zamian za udziały w kapitale zakładowym

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00