Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.04.2019, sygn. 0112-KDIL3-3.4011.43.2019.1.DS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3-3.4011.43.2019.1.DS

Moment zaliczenia w koszty uzyskania przychodów wydatków na wdrożenie systemu informatycznego oraz skutki podatkowe zaniechania wdrażania systemu informatycznego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 lutego 2019 r. (data wpływu 7 lutego 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie:

  • momentu zaliczenia w koszty uzyskania przychodów wydatków na wdrożenie systemu informatycznego (pytanie Nr 1) jest nieprawidłowe,
  • skutków podatkowych zaniechania wdrażania systemu informatycznego (pytanie Nr 2) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 lutego 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek uzupełniony pismem z 19 lutego 2019 r. (data wpływu 22 lutego 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie:

  • momentu zaliczenia w koszty uzyskania przychodów wydatków na wdrożenie systemu informatycznego (pytanie Nr 1),
  • skutków podatkowych zaniechania wdrażania systemu informatycznego (pytanie Nr 2).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest wspólnikiem w spółce jawnej (dalej Spółka). Spółka zajmuje się handlem detalicznym, przede wszystkim obuwiem, ubraniami, dodatkami do ubrań. Spółka prowadzi sprzedaż w salonach w całej Polsce oraz poprzez własny sklep internetowy. W.

Spółka podpisała umowy (dalej Umowy) z osobą prowadzącą działalność gospodarczą (dalej Dostawca). Pierwsza z nich dotyczyła systemu ERP (enterprise resource planning planowanie zasobów przedsiębiorstwa). Druga umowa dotyczyła systemu obsługi sklepu internetowego (M). System obsługi sklepu internetowego miał być używany do sprzedaży towarów dwóch różnych marek należących do Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00