Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.03.2019, sygn. 0112-KDIL4.4012.32.2019.1.EB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL4.4012.32.2019.1.EB
Ustalenie czy świadczone usługi polegające na wyżywieniu uczniów i nauczycieli, stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 stycznia 2019 r. (data wpływu 24 stycznia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy świadczenie usług polegających na wyżywieniu uczniów i nauczycieli, stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 stycznia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy świadczenie usług polegających na wyżywieniu uczniów i nauczycieli, stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina Miejska () (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzącym od 1 stycznia 2017 r., ze swoimi jednostkami i zakładami budżetowymi (szkoły, przedszkola) scentralizowane rozliczenie z tytułu podatku od towarów i usług.
Na mocy art. 9 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz .U. z 2018 r., 994 t.j.), dalej ustawa o samorządzie, w celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne.
Do zadań własnych gminy zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządzie, należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty w szczególności zadania własne obejmujące sprawy edukacji publicznej.
Ogólnie przyjęta definicja edukacji, mówi, iż przez edukację należy rozumieć ogół procesów i oddziaływań, których celem jest zmienianie ludzi, przede wszystkim dzieci i młodzieży stosownie do panujących w danym społeczeństwie ideałów i celów wychowawczych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right