Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.03.2019, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.15.2019.1.KS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.15.2019.1.KS
Nieuznanie Składników Majątku w tym Pracowników za przedsiębiorstwo lub zorganizowaną jego część, a w konsekwencji uznanie ich przeniesienia za czynność podlegającą opodatkowaniu VAT.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 grudnia 2018 r. (data wpływu 10 stycznia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuznania Składników Majątku w tym Pracowników za przedsiębiorstwo lub zorganizowaną jego część, a w konsekwencji uznanie ich przeniesienia za czynność podlegającą opodatkowaniu VAT jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 stycznia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuznania Składników Majątku w tym Pracowników za przedsiębiorstwo lub zorganizowaną jego część, a w konsekwencji uznanie ich przeniesienia za czynność podlegającą opodatkowaniu VAT.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
X oraz Y (dalej łącznie: Spółki) są spółkami prawa polskiego należącymi do grupy A (dalej: Grupa).
Obie Spółki są czynnymi podatnikami podatku VAT.
Y wchodzi w skład Podatkowej Grupy Kapitałowej (dalej: PGK). Y jest spółką reprezentującą PGK.
Głównym przedmiotem działalności spółki Y jest produkcja wyrobów celulozowo-papierniczych (). X pełni funkcję centrum usług wspólnych oferującego wsparcie dla spółek z Grupy, w tym Y, w takich obszarach jak usługi IT oraz obsługa klienta, łańcuch dostaw, finanse, itd.
W ramach realizowanych zadań X świadczy obecnie na rzecz Y również usługi agencyjne i marketingowe. Z tego tytułu X przysługuje od Y wynagrodzenie w formie prowizji agencyjnej, liczonej jako procent od sprzedaży określonych produktów sprzedawanych przez Y na określonych rynkach do określonych klientów. Sprzedaż produktów dokonywana jest bezpośrednio z Y do odbiorców (X nie staje się właścicielem produktów Y). W przyszłości planowane jest przeniesienie tych funkcji do Y, która to spółka ma przejąć ww. zadania od X i w konsekwencji realizować działania związane ze sprzedażą oraz marketingiem produktów, które dotychczas realizowane były przez X, we własnym zakresie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right