Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.02.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.273.2018.2.WR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.273.2018.2.WR
Magazynowanie i sprzedaż paliwa lotniczego o kodzie CN 2710 12 31
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 19 listopada 2018 r. (data wpływu &− 28 listopada 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 stycznia 2019 r. (data wpływu 22 stycznia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie magazynowania i sprzedaży paliwa lotniczego [] o kodzie Nomenklatury Scalonej CN 2710 12 31&− jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 listopada 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie magazynowania i sprzedaży paliwa lotniczego [] o kodzie Nomenklatury Scalonej CN 2710 12 31.
Powyższy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 21 stycznia 2019 r.(data wpływu 22 stycznia 2019 r.), które stanowiło odpowiedź na pismo Organu z dnia 11 stycznia 2019 r., znak: 0111-KDIB3-3.4013.273.2018.1.WR.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.
Wnioskodawca to stowarzyszenie prowadzące działalność gospodarczą. Podstawowym celem działania Stowarzyszenia jest działalność obejmująca sporty lotnicze, szkolenie lotnicze oraz doskonalenie umiejętności lotniczych. Stowarzyszenie jest zarejestrowane w Urzędzie Celnym jako podmiot zużywający wyroby akcyzowe zwolnione przedmiotowo z podatku akcyzowego. Wyrobem tym jest paliwo lotnicze do użycia na potrzeby własne stowarzyszenia. Stowarzyszenie planuje rozszerzyć prowadzoną działalność gospodarczą o sprzedaż paliw wykorzystywanych w lotnictwie takich jak paliwo lotnicze [] kod CN 2710 12 31 oraz paliwo silnikowe PB 95 kod CN 2710 12 45 tj. zgodnie z § 1. Rozporządzenia Ministra Energii z dnia 15 grudnia 2016 (Dz.U. z 2016 r. poz. 2039). W związku z tym Wnioskodawca planuje posadowić Kontenerową Stację Tankowania Statków Powietrznych. Łączna planowana pojemność zbiornika to 30 000 litrów, będzie podzielony na dwie komory na w/w paliwa o dwóch kodach CN. Stacja będzie wyposażona w elektroniczny system pomiarowy. W jednej z komór zbiornika będzie magazynowane paliwo lotnicze o kodzie CN 2710 12 31 zakupione jako zwolnione od akcyzy. W związku z magazynowanym paliwem lotniczym [] będą występowały trzy różne przypadki wydawania paliwa.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right