Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.01.2019, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.743.2018.1.KB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.743.2018.1.KB

Brak opodatkowania dokonywanych czynności dosłania brakujących towarów oraz wymiany wadliwych towarów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 grudnia 2018 r. (data wpływu 6 grudnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania dokonywanych czynności dosłania brakujących towarów oraz wymiany wadliwych towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 grudnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania dokonywanych czynności dosłania brakujących towarów oraz wymiany wadliwych towarów.

We wniosku przedstawiono następujące stany faktyczne.

Wnioskodawca (dalej jako: Spółka) jest producentem urządzeń chłodniczych, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Urządzenia chłodnicze, produkowane przez Spółkę, są następnie sprzedawane w kraju i za granicą, zarówno w Unii Europejskiej, jak i poza nią. Na urządzenia sprzedawane w kraju i do Unii Europejskiej, udzielana jest gwarancja. Przy pozostałej sprzedaży na eksport (poza kraje Unii Europejskiej), gwarancja nie jest udzielana. W każdym przypadku, wyłączona jest odpowiedzialność producenta z tytułu rękojmi, zgodnie ze stosownymi przepisami KC.

Stan faktyczny 1.

Zdarza się, że sprzedane i wydane klientowi urządzenia, okazują się być niezgodne z tym, co klient zamówił. Wyróżnia się kilka rodzajów niezgodności urządzeń z zamówieniem:

  1. Zamówienie niezupełne w dniu wydania urządzeń, brakuje elementów, ze względu na opóźnienie w dostawie komponentów produkcyjnych do Spółki. W takim wypadku, w zależności od okoliczności konkretnego przypadku Spółka działa dwojako: albo opóźnia dostawę całego urządzenia, albo, kiedy dostawa jest niezbędna, na przykład ze względu na otwarcie nowego obiektu klienta, decyduje się właśnie na dostawę niezupełną. Wówczas, w uzgodnieniu z klientem, w najbliższym możliwym terminie realizowane jest wydanie (dosłanie) brakujących elementów sprzedanego urządzenia.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00