Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.01.2019, sygn. 0112-KDIL4.4012.629.2018.1.NK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL4.4012.629.2018.1.NK

Brak możliwości anulowania faktur wystawionych w wersji elektronicznej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 listopada 2018 r. (data wpływu 22 listopada 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości anulowania faktur wystawionych w wersji elektronicznej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 listopada 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości anulowania faktur wystawionych w wersji elektronicznej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

  1. Uwagi ogólne.
    Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT), którego głównym przedmiotem działalności gospodarczej jest prowadzenie ogłoszeniowych serwisów internetowych. W ramach swojej działalności Spółka świadczy również usługi udostępniania powierzchni reklamowej (dalej: Usługi Reklamowe) na swoich serwisach na rzecz klientów, będących czynnymi podatnikami VAT (dalej: Klienci).
  2. Charakterystyka zaistniałego błędu w systemie finansowo-księgowym Wnioskodawcy.W dniu 10 października 2018 r., w wyniku błędu technicznego, część faktur dokumentujących Usługi Reklamowe wyświadczone przez Spółkę we wrześniu 2018 r. na rzecz Klientów została wystawiona przez system finansowo-księgowy Spółki z nieprawidłowymi kwotami, które w sposób ewidentny odbiegały od faktycznej wartości wyświadczonych usług (wynikającej z ustaleń poczynionych z Klientami).Wskazany błąd był związany ze sposobem przetwarzania danych w Spółce w zakresie faktur za Usługi Reklamowe. Część faktur w Spółce jest wystawiana automatycznie przez system finansowo-księgowy na podstawie danych importowanych z plików źródłowych (w postaci plików tekstowych csv). System finansowo-księgowy zinterpretował znaki interpunkcyjne w odmienny sposób, niż wynikałoby to z pliku źródłowego. W konsekwencji, kwoty wskazane na fakturach Spółki zostały zwielokrotnione 10-krotnie, 100-krotnie, 1.000-krotnie, a nawet 10.000-krotnie, co czyniło je całkowicie odbiegającymi od rzeczywistej wartości transakcji, ustalonej z Klientami.Spółka, w zależności od preferencji swoich Klientów, dostarcza do części z nich faktury w postaci papierowej (dalej: Faktury Papierowe), do pozostałej części zaś w postaci elektronicznej (dalej: Faktury Elektroniczne). Faktury Elektroniczne są przesyłane automatycznie, niezwłocznie po ich wystawieniu, przez system finansowo-księgowy Spółki na wskazane przez Klientów skrzynki mailowe.Wystawione błędnie faktury można w związku z tym podzielić na dwie kategorie:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00