Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.11.2018, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.724.2018.1.MN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.724.2018.1.MN
Z mianownika kalkulacji prewspółczynnika Miasto powinno wyłączyć dotację celową przekazaną na rzecz Powiatu na podstawie § 2 pkt 9 lit. f rozporządzenia.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 września 2018 r. (data wpływu 2 października 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozstrzygnięcia, czy z mianownika kalkulacji prewspółczynnika Miasto powinno wyłączyć dotację celową na podstawie § 2 pkt 9 lit. f rozporządzenia jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 października 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozstrzygnięcia, czy z mianownika kalkulacji prewspółczynnika Miasto powinno wyłączyć dotację celową na podstawie § 2 pkt 9 lit. f rozporządzenia.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina Miasta (dalej: Miasto lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT.
Na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 ze zm., dalej: ustawa o samorządzie gminnym) Miasto jest wyposażone w osobowość prawną i posiada zdolność do czynności cywilnoprawnych. Miasto przekazuje środki z budżetu innym podmiotom w formie dotacji podmiotowych, przedmiotowych lub celowych. Fundusze te zasilają właściwe podmioty celem realizacji zadań własnych Miasta (określonych w art. 7 ustawy o samorządzie gminnym), a także m.in. zadań własnych innych jednostek samorządu terytorialnego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right