Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.11.2018, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.357.2018.1.AJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.357.2018.1.AJ

Opodatkowanie u źródła dochodu z tytułu przeniesienia wierzytelności i wydania majątku likwidacyjnego oraz obowiązek i metodologia rozpoznania przychodu i kosztu związanego z przeniesieniem wierzytelności.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 sierpnia 2018 r. (data wpływu 31 sierpnia 2018 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • określenia podstawy opodatkowania u źródła dochodu z tytułu przeniesienia wierzytelności i wydania majątku likwidacyjnego w kontekście obowiązków płatnika jest nieprawidłowe,
  • obowiązku rozpoznania przychodu związanego z przeniesieniem wierzytelności jest nieprawidłowe,
  • metodologii określenia przychodu związanego z przeniesieniem wierzytelności jest nieprawidłowe,
  • metodologii określenia kosztu uzyskania przychodu związanego z przeniesieniem wierzytelności jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 sierpnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie opodatkowania u źródła dochodu z tytułu przeniesienia wierzytelności i wydania majątku likwidacyjnego oraz obowiązku i metodologii rozpoznania przychodu i kosztu związanego z przeniesieniem wierzytelności.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Ogólny opis Wnioskodawcy

Wnioskodawca (Towarzystwo lub Wnioskodawca) jest podmiotem utworzonym w formie spółki akcyjnej na podstawie Ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 roku o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych (tekst jednolity w Dz. U. z 2017, poz. 870, ze zmianami), (Ustawa Emerytalna).

Zgodnie z art. 27 Ustawy Emerytalnej powszechne towarzystwa emerytalne mogą prowadzić działalność wyłącznie w formie spółki akcyjnej, a przedmiotem ich działalności jest wyłącznie tworzenie i odpłatne zarządzanie funduszami emerytalnymi oraz ich reprezentowanie wobec osób trzecich (art. 29 ust. 1 Ustawy Emerytalnej). Działalność ta jest zastrzeżona dla towarzystwa emerytalnego, które tworzy i zarządza tylko jednym otwartym funduszem oraz może utworzyć i zarządzać tylko jednym dobrowolnym funduszem emerytalnym, chyba że zarządzanie przez pewien okres więcej niż jednym, odpowiednio otwartym funduszem lub dobrowolnym funduszem jest skutkiem przejęcia jego zarządzania przez inne towarzystwa albo połączenia towarzystw.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00