Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 02.11.2018, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.278.2018.2.MS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.278.2018.2.MS

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: .

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 października 2018 r. (data złożenia 3 października 2018 r.), uzupełnionym pismem z 22 października 2018 r. (data wpływu 22 października 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 października 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: .

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z 22 października 2018 r. (data wpływu 22 października 2018 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie nr 0111-KDIB3-3.4012.278.2018.1.MS, z 16 października 2018 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (Gmina) zrealizował zadanie budowy dwóch placów zabaw, w ramach projektu wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność, objętego programem budowa lub przebudowa ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub kulturalnej w miejscowości. We wniosku o dofinansowanie Wnioskodawca ujął podatek VAT do kosztów kwalifikowanych i po zakończeniu zadania Wnioskodawca nie wynajmuje ani nie będzie wynajmował obiektów (placów zabaw) celem osiągnięcia zysku. Są to obiekty ogólnodostępne. Termin realizacji zadania przypadał na okres od 26 września 2017 r. (przetarg) do 15 czerwca 2018 r. (zapłata faktury). Koszt realizacji opisany we wniosku o refundację w ramach działania PROW był opodatkowany stawką VAT 23% , a jego realizacja służy zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty i jest zgodny z prowadzoną przez Wnioskodawcę działalnością publicznoprawną, niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT. Inwestycja była realizowana w zakresie zadań własnych Wnioskodawcy nałożonych przez ustawę o samorządzie gminnym, obejmujących utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej (art. 7 ust. 1 pkt 15). Wnioskodawca przystępując do realizacji zadania nie zamierzał wykorzystywać obiektów placów zabaw dla celów działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Zgodnie z wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków zapłacony podatek VAT może być uznany za wydatek kwalifikowalny tylko wówczas gdy beneficjent nie ma możliwości prawnych obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. W związku z powyższym Wnioskodawca prosi o wydanie interpretacji czy istnieją prawne przesłanki do odliczenia zapłaconego podatku VAT zawartego w fakturze wykonania przy realizacji zadania Budowa dwóch placów zabaw w ramach realizowanego projektu z udziałem środków unijnych. Wyliczenie proporcji za 2017 r. zgodnie z art. 90 ust. 3 ustawy o VAT wynosi 89,70 % przy prewspółczynniku 1,60%.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00