Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.10.2018, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.380.2018.2.AZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.380.2018.2.AZ
Moment powstania przychodu oraz moment rozpoznania kosztu uzyskania przychodów z tytułu Kampanii leadowej.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 1 sierpnia 2018 r. (data wpływu 10 sierpnia 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- momentu rozpoznania przychodu z tytułu usługi opisanej we wniosku, tj. Kampanii leadowej (pytanie nr 1 i nr 2) jest prawidłowe,
- momentu powstania przychodu z tytułu wystawienia przez Wnioskodawcę faktury korygującej za wykonanie Kampanii leadowej (pytanie nr 3) jest prawidłowe,
- ustalenia czy koszty uzyskania przychodów z tytułu Kampanii leadowej stanowią koszty bezpośrednio związane z przychodem (pytanie nr 6) jest prawidłowe,
- określenia momentu potrącalności kosztów bezpośrednich z tytułu Kampanii leadowej, poniesionych po upływie roku podatkowego (pytanie nr 7) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 sierpnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu powstania przychodu oraz momentu rozpoznania kosztu uzyskania przychodów z tytułu Kampanii leadowej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca) jest zarejestrowanym jako czynny podatnik VAT domem mediowym świadczącym na rzecz swoich klientów usługi polegające na planowaniu i prowadzeniu kampanii reklamowych oraz zakupie usług mediowych (takich jak czas reklamowy w telewizjach, miejsce na reklamę w prasie, ekspozycja w Internecie materiałów reklamowych, itp.).
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie planowania i organizowania kampanii reklamowych w Internecie (marketing internetowy) Wnioskodawca będzie zajmował się również pośrednictwem w pozyskiwaniu leadów sprzedażowych na rzecz swoich Klientów za wynagrodzeniem (tzw. Kampanie leadowe). Leady będzie sprzedawał Wnioskodawcy (dalej: Dostawca).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right