Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.10.2018, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.490.2018.1.RR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.490.2018.1.RR
ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu dostawy książek
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 sierpnia 2018 r. (data wpływu 21 sierpnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu dostawy książek jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 sierpnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu dostawy książek.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (dalej zwana również jako: "Spółka" lub Dostawca) prowadzi działalność polegająca na wydawaniu książek, czasopism i pozostałych periodyków oraz sprzedaży detalicznej prowadzonej przez dom sprzedaży wysyłkowej lub internet, oraz sprzedaży detalicznej książek prowadzonej w wyspecjalizowanych sklepach.
Spółka rozważa wprowadzenie nowego kanału dystrybucji i nowy model biznesów dystrybucji książek - umów sprzedaży konsygnacyjnej z podmiotami będącymi przedsiębiorcami prowadzącymi własne punkty sprzedaży detalicznej (dalej zwani również jako "Odbiorcy").
Odbiorcy są zainteresowani nabywaniem od Wnioskodawcy książek w celu ich dalszej odsprzedaży we własnym imieniu i na własny rachunek Odbiorca mają prawo do swobodnego prowadzenia polityki cenowej i promocyjnej w odniesieniu do cen książek oferowanych swoim klientom Odbiorcy mają prawo do przekazywania Dostawcy wypracowanych rekomendacji i preferencji w zakresie nabywanych książek. Biorąc pod uwagę własną analizę popytu klientów oraz własną strategię sprzedażową i promocyjną opracowaną przez kontrahentów. Odbiorcy mają prawo do oferowania klientom w prowadzonych punktach sprzedaży towarów innych niż książki dostarczane przez Dostawcę na podstawie planowanej umowy. W ramach nowego modelu biznesowego, zgodnie z zasadami współpracy ustalonymi umową Wnioskodawca zobowiązuje się do realizacji zamówień Odbiorcy w określonym terminie. Odbiorcy na podstawie przedstawionej oferty będą zamawiali od Wnioskodawcy określone przez nich ilości książek niezbędnych do utrzymania ciągłości sprzedaży. Odbiorcy będą składali zamówienia drogą elektroniczną.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right