Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.09.2018, sygn. 0112-KDIL2-1.4012.417.2018.1.MK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4012.417.2018.1.MK
Prawo do pełnego lub częściowego odliczenia kwot podatku VAT naliczonego zawartego na fakturach związanych z realizacją inwestycji w Zespole Szkół.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 lipca 2018 r. (data wpływu 2 sierpnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego lub częściowego odliczenia kwot podatku VAT naliczonego zawartego na fakturach związanych z realizacją inwestycji w Zespole Szkół (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 sierpnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego lub częściowego odliczenia kwot podatku VAT naliczonego zawartego na fakturach związanych z realizacją inwestycji w Zespole Szkół (pytanie oznaczone we wniosku nr 1).
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego działa zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym i wypełnia zawarte w ustawie zadania publiczne. Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT. W myśl art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994), zaspokojenie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy, w zadaniach tych mieści się między innymi edukacja publiczna. Zadanie to Gmina realizuje poprzez swoje jednostki budżetowe (szkoły i zespoły szkół). W celu polepszenia warunków do edukacji w wielu jednostkach oświatowych, Gmina prowadzi inwestycje. Budynki, w których prowadzone są inwestycje, są oddane w trwały zarząd jednostkom budżetowym.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right