Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.09.2018, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.461.2018.1.MC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.461.2018.1.MC

Zastosowanie stawki podatku VAT w wysokości 0% dla eksportu towarów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 lipca 2018 r. (data wpływu 24 lipca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% dla eksportu towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 lipca 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% dla eksportu towarów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka zajmująca się produkcją wyrobów tekstylnych (worki i torby do transportu z tkanin syntetycznych) w maju 2017 r. dokonała eksportu swoich wyrobów na rzecz kontrahenta z USA.
Eksportu dokonano na warunkach EXW w dniu 31 maja 2017 r. Zgodnie z umową z klientem towar wysyłany był na warunkach EXW, ale fakturę za transport otrzymywała spółka. W tym samym dniu została wystawiona faktura sprzedaży i przekazany towar przewoźnikowi firmie F.

Spółka otrzymała dokumenty IE-599 przed 25 czerwca i wykazała export towarów ze stawką 0% zgodnie z art. 41 ust. 1 punkt 4 i punkt 6 ustawy o VAT w dacie powstania obowiązku podatkowego (art. 19a pkt 1 ustawy o VAT) czyli w maju 2017 r. Wartość faktury sprzedaży wynosiła 108 928,20 zł. Przesyłka składała się z kilku paczek i we wrześniu kontrahent z USA zorientował się, że nie wszystkie produkty do niego dotarły. Brakowało 57 szt. worków.

Spółka podjęła się wyjaśnienia sprawy ze względu na utrzymanie dobrych relacji z klientem. Po kontakcie z przewoźnikiem niestety nie udało się ich odnaleźć, jedynie uzyskano informację, że worki zaginęły już w Stanach Zjednoczonych. Spółka wystawiła fakturę korygującą na kwotę 14 906,19 zł oraz wystąpiła o odszkodowanie w wysokości 14 906,19, które otrzymała od przewoźnika (od którego wcześniej otrzymała fakturę za transport) na rachunek bankowy. Spółka uwzględniła fakturę korygującą (zmniejszającą eksport) we wrześniu 2017 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00