Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.08.2018, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.496.2018.1.MN, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.496.2018.1.MN

Prawo do zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 lipca 2018 r. (data wpływu 12 lipca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją projektu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lipca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem od towaru i usług. Uchwałą Zarządu Województwa z dnia 28 czerwca 2018 r. projekt Przedszkole Gminy A został wybrany do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020, Osi priorytetowej VIII Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, Działanie 8.2 Uzupełnienie deficytów w zakresie infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej, Poddziałania 8.2.1 Infrastruktura przedszkolna, kształcenia zawodowego i ustawicznego. Projekt polega na rozbudowie, przebudowie i zmianie sposobu użytkowania części budynku szkoły gimnazjum gminnego i hali gimnastycznej na przedszkole, budowę placu zabaw, 20 miejsc parkingowych oraz podjazdu dla niepełnosprawnych. Gmina realizując projekt realizuje jedno z zadań własnych gminy zaspakajanie potrzeb wspólnoty w zakresie edukacji publicznej art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 z późn. zm.) oraz obowiązek wynikający z art. 31 ust. 8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r., poz. 996) zapewnienia dzieciom w wieku 3-5 lat prawa do korzystania z wychowania przedszkolnego. Dofinansowanie projektu stanowi dochód wykonawcy zadania wyłonionego w przetargu nieograniczonym. Na jego rachunek trafią pozyskane z dofinansowania środki finansowe. Zrealizowane zadanie powstanie przedszkola nie będzie skutkowało sprzedażą opodatkowaną. Gmina nie uzyska obrotu opodatkowanego VAT ani na etapie realizacji inwestycji, ani na etapie późniejszym gdzie przychodem będzie opłata kosztu stałego za pobyt dziecka w przedszkolu oraz opłata za wyżywienie. Wpłaty rodziców w całości będą wykorzystywane przez przedszkole na działalność statutową. Gmina nie będzie czerpała żadnego dochodu z tych wpłat.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00