Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.08.2018, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.175.2018.1.KK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.175.2018.1.KK
zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłat z tytułu Licencji Znakowej
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 czerwca 2018 r. (data wpływu 11 czerwca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie braku możliwości stosowania ograniczenia wynikającego z art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do ponoszonych przez Wnioskodawcę na rzecz Podmiotu Powiązanego kosztów Licencji Znakowej w zawiązku z:
- brakiem kwalifikacji ww. opłat do katalogu kosztów wymienionego w art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe,
- zastosowaniem do ww. opłat wyłączenia, o którym mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 czerwca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłat z tytułu Licencji Znakowej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (dalej także: Spółka) jest spółką kapitałową z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej świadczącą szeroko rozumiane usługi telekomunikacyjne.Spółka jest podmiotem zależnym spółki będącej rezydentem kraju UE (dalej: Podmiot Dominujący), która posiada blisko 51% udziałów Wnioskodawcy. Podmiot Dominujący kontroluje też inną spółkę (dalej: Podmiot Powiązany), będącą rezydentem innego kraju UE, która jest właścicielem znaku towarowego stanowiącego określony znak graficzny i zapis słowny (dalej: Znak Towarowy). Wnioskodawca prowadzi swoją działalność używając Znaku Towarowego jako swojej nazwy, a także sprzedając wszystkie swoje usługi pod tą marką. Znak Towarowy to jedna z wiodących marek telekomunikacyjnych na świecie. Jest uważany za jedną z najbardziej innowacyjnych marek i posiada jeden z najwyższych wskaźników rozpoznawalności.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right