Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.08.2018, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.183.2018.1.KK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.183.2018.1.KK
Zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wynagrodzenia licencyjnego za korzystanie ze znaku towarowego.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 czerwca 2018 r. (data wpływu 19 czerwca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie braku możliwości stosowania ograniczenia wynikającego z art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do ponoszonych przez Wnioskodawcę na rzecz podmiotu powiązanego kosztów z tytułu zawartej umowy licencji na używanie znaku towarowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 czerwca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłat z tytułu zawartej umowy licencji na używanie znaku towarowego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest osobą prawną z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioskodawca podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych. Spółka zajmuje się produkcją oraz sprzedażą wyrobów mrożonych. Wnioskodawca zawarł z podmiotem powiązanym umowę licencji, którego przedmiotem są słowny znak graficzny, znaki towarowe, dodatkowe znaki towarowe, opakowania oraz znaki towarowe na opakowania - łącznie zwane jako znak towarowy. Zgodnie z treścią zawartej umowy, udzielona licencja obejmuje wszystkie formy używania znaku towarowego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza nim, w szczególności używanie znaku przez Licencjobiorcę w związku z wytworzeniem, dystrybucją, sprzedażą i zbywaniem produktów mrożonych, a także w związku z ich promocją i reklamą.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right