Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.08.2018, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.312.2018.1.JF, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.312.2018.1.JF

Archiwizacja oraz przechowywanie faktur w formie elektronicznej oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 czerwca 2018 r. (data wpływu 18 czerwca 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie archiwizacji oraz przechowywania faktur w formie elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 czerwca 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie archiwizacji oraz przechowywania faktur w formie elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (Spółka) prowadzi działalność gospodarczą w branży farmaceutycznej i zajmuje się produkcją oraz marketingiem produktów farmaceutycznych. Spółka jest zarejestrowana dla celów VAT jako podatnik VAT czynny.

W związku z prowadzoną działalnością Spółka ponosi różnego rodzaju wydatki, część z nich ponoszona jest bezpośrednio przez pracowników. Celem usprawnienia procesu rozliczania pracowniczych wydatków służbowych, a także ułatwienia dostępu do dokumentów i zwiększenia bezpieczeństwa ich przechowywania, Wnioskodawca zamierza wdrożyć rozwiązania informatyczne umożliwiające w pełni elektroniczne archiwizowanie i przechowywanie dokumentów zakupowych dotyczących pracowniczych wydatków służbowych oraz faktur przelewowych.

Dokumenty dotyczące wydatków służbowych (i-expense)

Rozliczanie wydatków służbowych przez pracowników odbywa się za pośrednictwem aplikacji i- expense (dalej: i-expense), która stanowi moduł systemu księgowego O., z którego obecnie korzysta Spółka. Dokumenty dotyczące wydatków służbowych rozliczanych przez pracowników są przechowywane przez Wnioskodawcę w formie papierowej (faktury VAT zakupu, paragony, rachunki, ewidencje przebiegu pojazdów itp.) bez względu na formę, w jakieś dokument ten został dostarczony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00