Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.08.2018, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.247.2018.1.AKR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.247.2018.1.AKR

Opodatkowanie wydania nagród pieniężnych przez Agencje na rzecz uczestników Loterii.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1, art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 11 czerwca 2018 r. (data wpływu 12 czerwca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wydania nagród pieniężnych przez A na rzecz uczestników Loterii jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 czerwca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wydania nagród pieniężnych przez A na rzecz uczestników Loterii.

We wniosku złożonym przez:

  • Zainteresowanego będącym stroną postępowania:
    A
  • Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania:
    B

przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawcy A (dalej: Agencja) oraz B (dalej: Zleceniodawca) są czynnymi podatnikami VAT. Agencja jest podmiotem świadczącym usługi reklamowe, natomiast Zleceniodawca jest producentem oraz dystrybutorem serów. W ramach prowadzonej działalności Agencja zawarła Ramową Umowę o Współpracy ze Zleceniodawcą wraz ze zleceniem organizacji loterii promocyjnej, w ramach której zobowiązana jest do organizacji i przeprowadzenia loterii pieniężnej (dalej Loteria). Umowa reguluje kompleks czynności mających na celu intensyfikację sprzedaży produktów oraz towarów oferowanych przez Zleceniodawcę, który powierzył ich organizację i obsługę Agencji. Działania promocyjne, w tym loteria promocyjna skierowana jest do nabywców produktów oraz towarów oferowanych przez Zleceniodawcę.

Przedmiotem umowy ramowej ze Zleceniodawcą jest zatem przeprowadzenie i organizacja loterii promocyjnej. Zgodnie ze zleceniem organizacji Loterii, Agencja zobowiązuje się m.in. do:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00