Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.08.2018, sygn. 0114-KDIP4.4012.314.2018.1.MPE, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.314.2018.1.MPE

W zakresie opodatkowania kar umownych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 maja 2018 r. (data wpływu 24 maja 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe - w zakresie opodatkowania kar umownych / opłat nakładanych na Akceptanta w przypadku przedterminowego wypowiedzenia umowy, w przypadku opłaty logistyczno deinstalacyjnej oraz w przypadku rozwiązania umowy w ramach realizacji programu wsparcia obrotu bezgotówkowego (pytania oznaczone we wniosku nr 1, 2 i 5),
  • nieprawidłowe - w zakresie opodatkowania kar umownych opłat nakładanych na Akceptanta w przypadku utraty, zniszczenia lub braku zwrotu karty SIM, oraz w przypadku nieuzasadnionej odmowy instalacji terminala (pytania oznaczone we wniosku nr 3 i 4).

UZASADNIENIE

W dniu 24 maja 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania kar umownych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Przedmiotem działalności Spółki jest m.in. pełnienie funkcji agenta rozliczeniowego płatności bezgotówkowych i wynajem Terminali płatniczych (dalej: Terminal).

Spółka od swoich Klientów (dalej: Klient, Akceptant) pobiera m.in. miesięczne opłaty za korzystanie z Terminali Spółki. Opłaty te naliczane są od momentu wydania Terminala Klientowi i są należne za każdy rozpoczęty miesiąc kalendarzowy korzystania z Terminala. Spółka pobiera także opłaty prowizyjne od każdej zrealizowanej transakcji bezgotówkowej.

W przypadku niewłaściwego wywiązywania się Klienta z umowy lub niewywiązania się z niej w określonym zakresie Spółka przewiduje kary umowne / dodatkowe opłaty nakładane na Klientów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00