Interpretacja indywidualna z dnia 06.08.2018, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.230.2018.1.NL, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.230.2018.1.NL
zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na remont wnętrza salonu oraz hali serwisowej
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z 4 czerwca 2018 r. (data wpływu 13 czerwca 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na remont wnętrza salonu oraz hali serwisowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 czerwca 2018 r. wpłynął do organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na remont wnętrza salonu oraz hali serwisowej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest Spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, dealerem samochodowym, prowadzi działalność w zakresie sprzedaży samochodów nowych i używanych oraz napraw pojazdów samochodowych.
Zgodnie z nowymi normami i standardami marki został jako dealer zobligowany do dokonania zmian w zakresie wyglądu wnętrza salonu polegających na położeniu nowych płytek podłogowych, pomalowaniu ścian, zakupie mebli, położeniu wykładziny.
Cały projekt jest nadzorowany i konsultowany z importerem. Prace remontowe zostały ukończone w maju bieżącego roku. Do końca czerwca bieżącego roku ma natomiast nastąpić odbiór dokonanych prac przez importera marki.
Część poniesionych wydatków stanowić będzie odrębne środki trwałe tj. np. meble, wykładzina podłogowa. Pozostały zakres robót zostanie zakwalifikowany jako remont.
Na ogół kosztów remontu złożą się wydatki dotyczące:
- Zakupu materiałów dokonywanych od stycznia do maja bieżącego roku. tj.: płytki gresowe, kleje, farby, taśmy, folie, narożniki itp. - ogólna kwota netto ok. 54 000,00 zł.