Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.07.2018, sygn. 0112-KDIL3-1.4011.255.2018.2.AA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3-1.4011.255.2018.2.AA
Obowiązki płatnika 50% koszty uzyskania przychodów.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 czerwca 2018 r. (data wpływu 6 czerwca 2018 r.), uzupełnionym w dniach 20 czerwca 2018 r. i 17 lipca 2018 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 czerwca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, w związku z czym pismem z dnia 9 lipca 2018 r. znak 0112-KDIL3-1.4011.255.2018.1.AA na podstawie art. 169 § 1 tej ustawy wezwano Wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.
Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 10 lipca 2018 r., a w dniu 17 lipca 2018 r. wniosek uzupełniono.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca (zwany także dalej Spółką) jest pracodawcą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy. Wnioskodawca wypłaca pracownikom wynagrodzenie za pracę i w związku z tym pełni funkcję płatnika zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych. Wśród zatrudnianych przez Spółkę pracowników są osoby wchodzące w skład: a) działu public relations (PR), b) zespołu komunikacji marketingowej, c) zespołu grafików. Pracownicy działu PR wykonują m.in. czynności w zakresie przygotowywania: - informacji prasowych, - artykułów sponsorowanych, - raportów o sytuacji finansowej branż lub grup ludności, - folderów reklamowych, - tekstów dla lektora filmowego. Informacje prasowe to materiały dotyczące działalności pracodawcy albo obszarów związanych z działalnością pracodawcy, które są przygotowywane przez pracowników i następnie przekazywane do mediów. Materiały te nie są publikowane w całości w mediach, ale stanowią podstawę publikacji zamieszczanych w mediach (np. są wykorzystywane przez dziennikarzy przy pisaniu artykułów lub przygotowywaniu materiałów). Informacje prasowe są publikowane na stronach internetowych pracodawcy. Artykuły sponsorowane to materiały dotyczące działalności pracodawcy albo obszarów związanych z działalnością pracodawcy, które są przekazywane do mediów publikowane w mediach. Są one publikowane w konkretnie ustalonej formie i oznaczone jako artykuły sponsorowane. Przygotowywanie raportów o sytuacji finansowej branż lub grup ludności polega na sporządzeniu pisemnego raportu w danym temacie na podstawie informacji posiadanych przez pracodawcę. Raporty stanowią podstawę publikacji zamieszczanych w mediach (np. są wykorzystywane przez dziennikarzy przy pisaniu artykułów lub przygotowywaniu materiałów). Raporty są publikowane na stronach internetowych pracodawcy. Przygotowywanie folderów obejmuje w szczególności opracowywanie treści i tekstów do folderów będących reklamą lub innym materiałem promującym pracodawcę. Teksty dla lektora filmowego to teksty wykorzystane w reklamach oraz innych materiałach promocyjnych pracodawcy. Pracownicy zespołu komunikacji marketingowej wykonują m.in. czynności w zakresie:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right