Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.07.2018, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.335.2018.2.PG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.335.2018.2.PG
Prawo do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 maja 2018 r. (data wpływu 23 maja 2018 r.) uzupełnionym pismem z dnia 25 lipca 2018 r. (data wpływu 25 lipca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z adaptacją pomieszczeń części parteru Zespołu Szkolno-Przedszkolnego na potrzeby oddziału przedszkolnego wraz z budową parkingu i doposażeniem placu zabaw jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 maja 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z adaptacją pomieszczeń części parteru Zespołu Szkolno-Przedszkolnego na potrzeby oddziału przedszkolnego wraz z budową parkingu i doposażeniem placu zabaw. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 25 lipca 2018 r. (data wpływu 25 lipca 2018 r.) o informacje doprecyzowujące opis sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Przystępuje do realizacji projektu pn. Adaptacja współfinansowanego w ramach osi priorytetowej: Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, działanie: () objętego Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa na lata 2014-2020. Nieruchomość objęta projektem w dniu 2 września 2005 r. została przekazana w trwały zarząd dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego. Beneficjentem projektu jest Gmina. Przedmiotowa inwestycja będzie miała na celu: 1. Wykonanie następujących robót budowlanych: - dostosowanie układu pomieszczeń parteru, przebudowa ścian działowych, - wydzielenie oddziału przedszkolnego jako odrębna strefa pożarowa od pozostałej części szkoły, - remont posadzek, ścian i sufitów, - wymianę drzwi wewnętrznych, - wykonanie nadproży, - wymianę elementów wyposażenia, - nowa aranżacja zajęć, szatni, - zmiany w istniejącej instalacji wodno-kanalizacyjnej w zakresie niezbędnym do obsługi nowoprojektowanych pomieszczeń (włączenie nowych urządzeń sanitarnych do istniejących pionów), - zmiany w istniejącej instalacji elektrycznej w zakresie niezbędnym do obsługi nowoprojektowanych pomieszczeń, - wyburzenie ściany pod oknem w miejscu projektowanych drzwi wejściowych, - wymiana części okien o odporności ogniowej EI 30 pomiędzy strefami ZLIII, - wykonanie na elewacji pionowych pasów EI 60 szer. 2m i rei 60 szer. 4m pomiędzy strefami ZLIII z materiałów niepalnych, - wykonanie wnętrz sal z materiałów niepalnych zgodnie z wytycznymi ppoż, - wykonanie dodatkowych schodów zewnętrznych, budowa placu utwardzonego, - budowa parkingu, - wyposażenie placu zabaw. Celem operacji jest wyrównanie szans edukacyjnych dzieci z terenu Gminy poprzez zapewnienie dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej. W ramach projektu mają powstać 4 oddziały przedszkola, które będą mogły przyjąć 75 dzieci w wieku 3-4 lata. Gmina w ramach projektu pozyska 85% kosztów kwalifikowalnych, pozostały koszt stanowi wkład własny. Planowana inwestycja nie będzie wykorzystywana do celów związanych z czynnościami opodatkowanymi - nie będą pobierane żadne opłaty z tytułu korzystania pomieszczeń w szkole jak również parkingu i placu zabaw. Jednakże będzie pobierana opłata za korzystanie z wychowania przedszkolnego za każdą godzinę przekraczającą wymiar zajęć podstawy programowej wychowania przedszkolnego, tj. powyżej 5 godzin dziennie oraz za dożywianie dzieci i nauczycieli, które podlegają zwolnieniu od podatku VAT. Faktury za realizację inwestycji będą wystawiane na Gminę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right