Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.07.2018, sygn. 0114-KDIP4.4012.330.2018.1.EK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4.4012.330.2018.1.EK

Przekazywane na rzecz Wnioskodawcy kwoty pozyskiwane z tytułu sprzedaży na giełdzie towarowej świadectw efektywności energetycznej nie stanowią wynagrodzenia za dostawę towarów lub świadczenie usług.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 maja 2018 r. (data wpływu 1 czerwca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia czy przekazywane na rzecz Wnioskodawcy kwoty stanowią wynagrodzenia za dostawę towarów lub świadczenie usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 czerwca 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia czy przekazywane na rzecz Wnioskodawcy kwoty stanowią wynagrodzenia za dostawę towarów lub świadczenie usług.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

P. S.A. (dalej: Spółka lub P.) w wyniku przeprowadzonych projektów inwestycyjnych mających na celu poprawę efektywności energetycznej uzyskuje tzw. białe certyfikaty -świadectwa efektywności energetycznej. System białych certyfikatów to mechanizm rynkowy, który umożliwia uzyskanie wymiernych oszczędności energii w określonych obszarach i wymusza zachowania prooszczędnościowe. Białe certyfikaty są wystawiane nie za wytworzenie energii, tylko za ograniczanie jej zużycia poprzez realizację przedsięwzięć w tym zakresie. Potwierdzają one więc poniesienie nakładów z tytułu oszczędności energii. Zasady nabywania i umarzania świadectw efektywności energetycznej określa ustawa z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej (Dz.U. z 2016 r poz. 831), która implementuje do polskiego porządku prawnego przepisy unijne w tym zakresie. Zgodnie z przyjętymi procedurami, Prezes URE przeprowadza przetargi na wybór przedsięwzięć służących poprawie efektywności energetycznej, za które można uzyskać świadectwa efektywności energetycznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00