Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.07.2018, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.159.2018.1.KK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-3.4010.159.2018.1.KK
Czy wydatki z tytułu wynagrodzenia Spółki Zależnej oraz Opłat za Marketing powinny być traktowane jako koszty pośrednie, a zatem być potrącalne dla celów podatkowych w dacie ich poniesienia rozumianej zgodnie z art. 15 ust. 4e ustawy o CIT (tzn. w dniu. na który ujęto dany wydatek jako koszt w księgach rachunkowych, z wyjątkiem ujętych jako koszt rezerw i biernych rozliczeń międzyokresowych kosztów), i w konsekwencji przy rozpoznaniu powyższych kosztów dla celów księgowych na przestrzeni lat, również dla celów podatkowych te koszty powinny być rozpoznawane na przestrzeni lat?
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 maja 2018 r. (data wpływu 25 maja 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 maja 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca) jest polskim rezydentem podatkowym i podlega w Polsce opodatkowaniu od całości swoich dochodów. Wnioskodawca powstał 16 maja 2016 r. (I wpis do KRS). Od 6 stycznia 2018 r. powołano nowy zarząd, który otrzymał zadanie zmiany sposobu działalności Wnioskodawcy. W bieżącym roku podatkowym Wnioskodawca nie osiągnął jeszcze żadnych przychodów, a jego działalność skupia się na zreorganizowaniu sposobu działalności.
Obecnie Wnioskodawca jest w trakcie wdrażania platformy internetowej, za pomocą której planuje prowadzić podstawowy rodzaj działalności tj. pośredniczenie w sprzedaży produktów inwestycyjnych pomiędzy emitentami tych produktów a potencjalnymi inwestorami. Podstawowym produktem w zakresie tej działalności są certyfikaty inwestycyjne funduszy inwestycyjnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right