Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.07.2018, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.355.2018.1.DG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.355.2018.1.DG
W zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku VAT z tytułu sprzedaży usług tzw. kontraktów serwisowych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 czerwca 2018 r. (data wpływu 20 czerwca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku VAT z tytułu sprzedaży usług tzw. kontraktów serwisowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 czerwca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku VAT z tytułu sprzedaży usług tzw. kontraktów serwisowych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej. Jest czynnym podatnikiem VAT, składa deklaracje miesięczne. Głównym przedmiotem Jego działalności gospodarczej jest sprzedaż, serwis i integracja systemów i urządzeń do automatycznej identyfikacji danych, takich jak terminale, czytniki kodów kreskowych, korektory danych, drukarki.
Wnioskodawca sprzedaje również jako partner/autoryzowany sprzedawca tzw. kontrakty serwisowe dla drukarek wiodących producentów. W zależności od rodzajów kontraktów są one sprzedawane na okres 1, 2, 3 lub 5 lat. W ramach kontraktów producent gwarantuje przedłużenie ogólnych warunków gwarancji, kompleksowe wsparcie techniczne, naprawę sprzętu. Mimo, że umowę o świadczenie usług (przedłużenia gwarancji) klient zamawia przez Jego firmę jako pośrednika, to sama umowa serwisowa zostaje zawarta między producentem sprzętu a ostatecznym użytkownikiem. W ramach sprzedanych kontraktów serwisowych Wnioskodawca nie dostarcza żadnego wsparcia technicznego ani też nie świadczy żadnych usług serwisowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right